Coś na rzeczy to miejsce utworzone po to, by wspierać drugi obieg wszelkich używanych rzeczy i przedmiotów.
FAQ
Home » FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Jak działa Coś na rzeczy?
Coś na rzeczy jest miejscem, gdzie możesz sprzedać oraz kupić rzeczy używane. Aby sprzedać przedmioty w naszym komisie, wystarczy wynająć regał. Po zarezerwowaniu i opłaceniu regału dostarczasz do komisu towary w dniu rozpoczęcia swojej rezerwacji. Rozkładasz je na regale, metkujesz, a my zajmujemy się dalszą sprzedażą. Pobieramy 25% prowizji od sprzedanych rzeczy. Rozliczamy się w ciągu 14 dni roboczych od zakończenia współpracy (czyli podpisaniu protokołu sprzedaży oraz odebraniu niesprzedanych przedmiotów).
W jaki sposób wynająć regał?
Przejdź do zakładki SPRZEDAJ i wybierz rozmiar regału oraz okres najmu. Po opłaceniu wybranej opcji regał zostanie zarezerwowany. Decyzję czy regał będzie miał półki, czy jedynie wieszak będziesz podejmować już na miejscu w dniu rozpoczęcia najmu.
Co można wystawić na sprzedaż i jak ustalane są ceny?
Samodzielnie decydujesz, co będziesz sprzedawać oraz w jakich cenach. Nie prowadzimy selekcji towarów.
Od ustalonych przez Ciebie cen po zakończonej sprzedaży pobieramy 25% prowizji.
Czy są jakieś ograniczenia co do sprzedawanych towarów?
Na regałach można sprzedawać wyłącznie rzeczy używane zgodne z regulaminem. Obsługa sklepu ma prawo odmowy przyjęcia przedmiotów, które są towarami zagrażającymi bezpieczeństwu lub zdrowiu, są towarami nielegalnymi, toksycznymi, ulegającymi szybkiemu zepsuciu, brudzącymi lub zagrażającymi innym towarom w sklepie.
Nie przyjmujemy również rzeczy, które nie zostały wcześniej dodane do formularza na naszej stronie, ani rzeczy przekraczających ustalone dla danego regału limity.
Wszystkie informacje o rozmiarach i limitach znajdziesz w naszym regulaminie https://cosnarzeczy.pl/regulamin/
Czy komis zapewnia metki oraz wieszaki?
Tak. Zapewniamy wieszaki (zwykłe oraz takie z klipsami na spodnie i spódnice).
Zapewniamy również metki, które są drukowane zgodnie z wypełnioną przez Ciebie listą towarów - dlatego ważne jest uzupełnić ją przed przywiezieniem rzeczy.
Na miejscu dostępna jest również parownica i rolka do odkłaczania ubrań. To Ty dokonujesz wywieszenia, ometkowania i wyprasowania rzeczy. Pamiętaj, że atrakcyjność wizualna rzeczy wpływa pozytywnie na sprzedaż.
Do kiedy muszę uzupełnić listę towarów?
Nazwy i ceny w zakładce "lista towarów" należy uzupełnić najpóźniej w dniu rozpoczęcia rezerwacji przed godziną 11:00. Metki drukowane i przygotowywane są przez pracownika przed otwarciem sklepu.
Jeśli nie dodasz nazw i cen na czas - wtedy czas Twojej obsługi się wydłuży. Będziesz musiał poczekać na przygotowanie metek przez pracownika, a pamiętaj, że pracownik w tym czasie obsługuje też klientów w sklepie. Oszczędź swój czas i dodaj nazwy i ceny przed przyjazdem, do godziny 11:00 🙂
Ile rzeczy można wystawić na sprzedaż?
Każdy z rozmiarów regału ma ograniczenia dotyczące odzieży wiszącej na wieszakach. Dla regału S do 15 sztuk odzieży, dla regału M do 30 sztuk odzieży, dla regału L do 45 sztuk odzieży.
Zbyt przepełnione regały utrudniają oglądanie produktów, a co za tym idzie, ich szansa na sprzedaż spada. Odzież wystawiona na regale musi wisieć na wieszakach, nie można układać jej na półkach. Oprócz tego możesz dodatkowo położyć na górnej i dolnej półce przedmioty.
Jeśli zdecydujesz się na wystawienie towarów na samych półkach, to nie ma ograniczeń ilościowych. Należy pamiętać, że zgodnie z regulaminem na sobie mogą jedynie leżeć książki, płyty, magazyny i kasety.
Kiedy przynieść rzeczy na sprzedaż?
Najszybciej jest to możliwe w dniu rozpoczęcia twojego najmu regału. Pamiętaj przyjść najpóźniej godzinę przed zamknięciem sklepu, żebyśmy podpisali stosowne dokumenty i żeby został ci jeszcze czas na wystawienie i ometkowanie produktów 😊
Czy jest możliwość zmiany daty najmu?
Nie oferujemy możliwości zmiany daty najmu, dlatego dokładnie przemyśl termin, w którym chcesz wynająć regał.
Czy mogę donosić rzeczy w trakcie trwania najmu?
Tak, jest to możliwe jeśli z twojego regału sprzedały się już jakieś rzeczy. Należy ponownie wtedy przesłać formularz produktów, poinformować o tym pracownika sklepu, podpisać dokumenty i ometkować nowe produkty.
Czy mogę przedłużyć rezerwację regału?
Tak, jeśli bezpośrednio po zakończeniu Twojej rezerwacji dostępne są wolne regały.
Należy w tym celu skontaktować się z pracownikiem komisu, potwierdzić dostępność regału i dokonać kolejnej rezerwacji przez naszą stronę.
Czy mogę zmienić cenę dodanych przedmiotów?
Po dodaniu towarów na stronie i zaakceptowaniu ich przez pracownika komisu nie ma możliwości edytowania ceny. Jeśli chcesz przecenić swoje rzeczy, to możesz dodać je ponownie w formularzu, wpisując taką samą nazwę i nową cenę. A następnie należy pojawić się osobiście w komisie i przykleić nowe etykiety z obniżoną ceną.
Jak mogę sprawdzić, czy coś się sprzedało?
Możesz to sprawdzić w zakładce "moje towary". Jeśli dana rzecz się sprzedała, to zmieniła się przy nazwie jej liczba sztuk.
Kiedy mam odebrać niesprzedane rzeczy?
Niesprzedane rzeczy należy odebrać w dniu zakończenia wynajmu regału, najpóźniej godzinę przed zamknięciem sklepu. Regały, które powinny zostać zwolnione, są nam potrzebne kolejnego dnia dla nowych osób.
Nie mogę odebrać swoich rzeczy w dniu końca wynajmu regału - co w takim przypadku?
Niesprzedane rzeczy należy odebrać w dniu zakończenia wynajmu regału. Jeśli rzeczy nie zostaną odebrane w tym czasie, to zdejmiemy je z regału i odłożymy do czasu ich odebrania.
Za każdy dzień magazynowania naliczana jest dodatkowa opłata w wysokości 10 zł. Rzeczy przechowujemy w magazynie maksymalnie 60 dni, po tym czasie przechodzą one na rzecz komisu.
W jaki sposób się rozliczamy?
Zarobione przez Ciebie pieniądze przelewamy na podane przez Ciebie w formularzu konto bankowe.
Aby otrzymać przelew za sprzedane przedmioty, przyjdź do Coś na rzeczy i odbierz niesprzedane towary, oraz podpisz dokumenty rozliczające współpracę. Od tego momentu mamy 14 dni roboczych na wykonanie przelewu.
Czy kupujący w komisie ma prawo do zwrotu zakupionego przedmiotu?
Nie, nie ma możliwości dokonania zwrotu zakupionego przedmiotu.
Czy przyjmujecie pojedyncze rzeczy?
Nie, nie przyjmujemy pojedynczych przedmiotów. Aby móc sprzedać w naszym komisie chociaż jedną rzecz należy wynająć regał.